DSC02669.JPG
DSC02669.JPG

press to zoom
DSC02667.jpeg
DSC02667.jpeg

press to zoom
3B2E2F9F-C691-4925-BAFB-27F781B070C9.jpeg
3B2E2F9F-C691-4925-BAFB-27F781B070C9.jpeg

press to zoom
DSC02669.JPG
DSC02669.JPG

press to zoom

TECHNIEK

de kracht

Hooft voortstuwing geschied door twee V12-cil. MTU 4 takt dieselmotoren,

Type 12V4000 M60R die elk een vermogen hebben 1050 kW (ca. 1400 pk.) bij 1600 Omw./min.

Achter deze hoofdmotoren staan ZF-oliedruk keerkoppelingen Type BW 461 met een reductie 1:5,6


De schroeven zijn 5 Blads cunial schroeven ø 1700 mm 


Voorop op de bak staat een Veth-Jet kop schroef met een vermogen van 1000 kW (1340 PK) MTU V8-cil. En schroef diameter van ø 1650 mm die van uit de stuurhut bediend kan worden.

De bak heeft achterop een hek schroef van Veth-Jet met een vermogen van 511 kW (685 pk) Cummins KTA 19G3 met een schroef diameter van ø1300 mm, dezelfde installatie staat ook voor op het schip.

Voor de spanning zijn er 4 generatoren aanwezig met in totaal 180 kWh, deze zorgen voor 230/400 Volt installatie voor de boord spanning en de voeding voor de reefers.